PRIPREME ZA REKREATIVNO SKIJANJE

Milijuni ljudi širom svijeta uživaju u skijanju zbog osjećaja slobode na padinama, krajolika, rekreativnih dobrobiti i mnogih drugih pogodnosti zbog kojih je skijanje puno više od oblika rekreacije. Doduše, za razliku od većine rekreativnih sportova, skijanje nije aktivnost s kojom ćemo podizati nivo treniranosti ili tjelesne spreme. Upravo suprotno, budite u formi i potpuno fizički spremni prije nego što sezona skijaških radosti otpočne.

U svakom dobrom fitness centru kao I u našem, Lifestyle Club-u pronaći ćete mnogobrojne izolirajuće sprave pomoću kojih jednostavno i sigurno jačamo mišiće cijelog tijela, no to nije dovoljno za sigurno i maksimalno uživanje u skijanju. Naše tijelo nije segmentalno korišteno ni u jednom sportu, pa tako se ni naš uloženi trud u skijaške pripreme neće optimalno isplatiti ako se oslonimo isključivo na izolirajući trening. Također ni klasični trening snage oplemenjen olimpijskim šipkama, bučicama i ostalim slobodnim utezima, neće iznjedriti optimalne rezultate.

Rješenje je naravno kombinacija svih navedenih vrsta treninga u jedan optimalan program, koji će biti fokusiran na razvijanje baze, jačanje slabih točaka i specifičnu pripremu za danu aktivnost. Zbog ovakvog holističkog pristupa, trenažni proces oplemenit ćemo s fitness rekvizitima poput gymsticka, pilates lopti i balansnih ploča, kako bi osnažili posturalne mišiće, popravili balans te propriocepcijskim treningom pripremili ligamente i zglobove za iskušenja koja nas očekuju. Korištenjem balansnih ploča, pilates lopti i ostalih rekvizita, dodajemo element nestabilnosti našim tradicionalnim vježbama snage, te tako naš živčani sustav regrutira što više mišićnih vlakana da bi uspješno obavili zadatak. Takodje tu su aerobni kursevi tipa: BodyFat, RTP, BodyPump koji smanjuju vase tjelesne masnoće I jačaju muskulaturu.

Osnovne komponente pripreme za rekreativno skijanje:

  • Kardiovaskularni trening kao osnova našeg treninga, ovisno o našem stupnju fizičke spreme, riječ je o dugotrajnoj cikličkoj aktivnost poput jogginga, orbitrek sprava i sl; ili intervalnom treningu koji će nas najefikasnije pripremiti za skijaška iskušenja.
  • Klasični trening snage za jačanje cijelog kinetičkog lanca koji će se fokusirati na osnaživanje mišića nogu i adekvatnu pripremu gornjeg dijela tijela.
  • Funkcionalni trening snage za core mišiće, vitalni dio tijela koji povezuje donji i gornji dio tijela, te će uvelike utjecati na naše performanse na snijegu.
  • Trening fleksibilnosti fokusiran na mišiće nogu i trupa. Redovitim i kontroliranim istezanjem, naše tijelo bit će gipkije i manje podložno ozljedama od padova i eventualnih sudara.
  • Trening propriocepcije i balansa koji ima dvojaku ulogu, pripremu tijela za nestabilne i nepredvidljive uvjete, te prevenciju ozljeda (pogotovo kolateralnih ligamenata koljena).
  • Specifični skijaški i pliometrijski trening koji simulira stvarne skijaške pokrete, razvija eksplozivnu snagu i brzinu nogu te jakost nogu i cora potrebne za skijanje na višoj razini.

Svaki trenažni program za optimalne rezultate mora biti dizajniran i prilagođen prema svakom pojedincu posebno. U kojem mikrociklusu i koliko će biti zastupljen cardio trening, vježbe snage, pliometrijske ili propriocepcijske vježbe, isključivo ovisi o stupnju vaše pripremljenosti, predispozicijama i stilu života koji vodite.

Komentariši